
سنسور باد لاستیک ریسپکت درون هر رینگ قرار دارد. میزان باد و دمای لاستیکها در پشت آمپر ریسپکت نمایش داده می شود. در صورت کم باد شدن هر یک از چرخهای ریسپکت خطای کم بادی در پشت آمپر به صورت علامت زرد رنگ نعل اسبی شکل یا همان TPMS ظاهر می گردد. در صورتیکه پس از تنظیم باد ریسپکت، خطای TPMS از بین نرفت با ما در تماس باشید. 09129493651

- میزان استاندارد باد لاستیکهای ریسپکت چقدر باید باشد؟
در شکل زیر استاندارد تعیین شده در بهمن خودرو جهت تنظیم باد لاستیکهای ریسپکت نمایش داده شده است.

جهت تنظیم باد ریسپکت میزان باد لاستیکهای جلو و عقب باید 32 پی اس آی یا 2.2 بار باشند. البته شرط خنک بودن تایرها در هنگام تنظیم باد ریسپکت بسیار مهم است. لذا برخی دارندگان خودروی ریسپکت به این مشکل اشاره می کنند که دو تایر با میزان باد یکسان در پشت آمپر داریم ولی یکی خطا ندارد و دیگری خطای قرمز رنگ و کم بودن باد را نمایش می دهد. به همین دلیل است که استاندارد تنظیم باد ریسپکت در حالت سرد پیشنهاد شده است.
- چگونه می توان متوجه شد که خطای TPMS ریسپکت نشاندهنده خرابی سنسور باد لاستیک ریسپکت می باشد؟
در صورتیکه در هنگام استارت خودروی ریسپکت خطای Please Check TPMS همانند شکل زیر را مشاهده نمایید، با تنظیم باد نمیتوان این خطا را رفع نمود. در اینگونه موارد سنسور TPMS یکی از تایرها از مدار خارج شده است (هر دو شکل زیر):


- جهت تعویض یا تعمیر سنسور باد TPMS ریسپکت به کجا مراجعه نمایم؟
در حالت نرمال باید پشت آمپر ریسپکت به صورت شکل زیر باشد:

در صورتیکه خطای سنسور TPMS ریسپکت دائمی باشد و با تنظیم باد از بین نرود، می توانید جهت تعمیر یا تعویض سنسور باد لاستیک ریسپکت به مجموعه TPMS.ir دکتر بهادری مراجعه نمایید. 09129493651